Behandeling

Naar aanleiding van het intakegesprek en alle informatie die daaruit voort gekomen is, wordt er samen met u een behandelplan opgesteld waarin beschreven staat aan welke doelen gewerkt gaat worden. Hoe een behandeling er inhoudelijk uit komt te zien, hangt af van de persoon en de reden van aanmelding en kan dus niet onder één noemer gevat worden. Conneczie hecht er waarde aan de behandeling zoveel mogelijk op maat vorm te geven. In alle gevallen geldt dat de behandeling zal bestaan uit individuele gesprekken. Vaak vloeit uit de gesprekken een opdracht voort waar u tussen de gesprekken door mee aan de slag kan. Er kan ook gebruik gemaakt wordt van e-health modules waar u buiten de gesprekken mee kan werken. 

Het verloop van de therapie wordt regelmatig met u geëvalueerd. Indien wenselijk en alleen met uw toestemming vindt er overleg plaats met de huisarts. Zowel aan het begin als aan het eind van de therapie wordt uw huisarts, indien u daar toestemming voor geeft, middels een korte brief geïnformeerd over de behandeling.
 
De behandeling is uiteraard vertrouwelijk. Uw gegevens worden zorgvuldig bewaard, conform de Wet op Geneeskundige Behandelovereenkomst (WBGO) en de AVG. Zonder uw toestemming worden er geen gegevens aan derden verstrekt. 
Wij zijn gehouden aan de beroepscode voor psychologen. De praktijk heeft bovendien in 2018 een kwaliteitsvisitatie met goed gevolg doorlopen; de praktijkvoering voldoet aan de eisen en normen van het LVVP. Daarnaast hebben de behandelaren een geldig kwaliteitsstatuut. Tevens bevordert en bewaakt het BIG-register de kwaliteit van onze beroepsuitoefening. Mocht u toch klachten hebben waar we niet samen uit kunnen komen, dan kunt u daarmee terecht bij de klachten- en geschillenregeling van het LVVP.

De praktijk heeft geen crisisdienst. Indien sprake lijkt te zijn van een crisissituatie, neemt u dan contact op met uw huisarts of - tussen 17:00 en 08:00 uur - met de huisartsenpost (0900-3322222).