Klachtenregeling

Conneczie is aangesloten bij de klachtenregeling van het LVVP. Meer informatie over deze klachtenregeling kunt u vinden op de website van het LVVP (https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregeling-volwassenen/).

In hoofdlijnen geldt dat wanneer u een klacht heeft u deze in eerste instantie het beste met uw behandelaar kan bespreken. Soms kan een gesprek over uw onvrede verheldering geven. Indien u er samen niet uit kan komen, bestaat de mogelijkheid een klachtenfunctionaris van het LVVP te vragen om te bemiddelen. U kunt uw klacht indienen door op de website van het LVVP een klachtenformulier in te vullen en het formulier te mailen naar LVVP@klachtencompany.nl. De klachtenfunctionaris neemt binnen twee werkdagen contact met u op. U kunt de klachtenfunctionaris ook zelf bellen (088-2341606). Is uw klacht hiermee niet verholpen dan kunt u uw klacht voorleggen aan De Geschillencommissie vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag. Deze geschillencommissie doet een bindende uitspraak. De geschillencommissie heeft een digitaal portaal ingericht voor cliĆ«nten van vrijgevestigde psychologen en is per post bereikbaar via postbus 90600, 2509 LP Den Haag. GZ-psychologen vallen ook onder het tuchtrecht. Dit is geregeld in de wet BIG. U kunt uw klacht dus ook indien bij het Tuchtcollege voor de gezondheidszorg. 

Vindt u dat uw zorgverzekeraar uw privacy niet respecteert? Leveren de veranderingen in de zorg voor u of voor uw naasten problemen op? Merkt u dat zaken nog niet goed geregeld zijn? Of heeft u een andere klacht of vraag over de GGZ? Dan kunt u terecht bij het landelijk meldpunt zorg. Vindt u de formulieren van uw zorgverzekeraar onnodig ingewikkeld of overbodig? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nederlandse Zorg Autoriteit.